Відоме й невідоме про українську хату
Українки, які підкорили Голівуд
Марія Примаченко
ТОП-10 найсильніших країн світу, якими керують жінки
Медовий місяць та шлюбні традиції українців
Сага про сільську жінку
Дружини гетьманів України: забуті долі
Коли дитина готова до школи?
Street Workout  популярний серед українських дівчат

Майже всі підручники та посібники з історії України розповідають, що на Запорізькій Січі жінок не було.

  Мовляв, козакам під страхом смерті заборонялося приводити жінок на Січ. У цій статті ми розвіємо будь – які сумніви на рахунок того, чи брали жінки участь у військовому житті Козацької України.

   Життя козаків-запорожців зводиться, як правило, до відречення козаків від сімей і повне зосередження їхніх моральних, розумових і фізичних зусиль на військовій справі. А мірилом ставлення козацтва до жінок автори обирають відому українську пісню про козацького зверхника Сагайдачного,

«Що проміняв жінку
На тютюн та люльку,
Необачний!...»

     «Безшлюбний», скептично налаштований до жіноцтва козак подається як незаперечний український архетип чоловіка та як «очоловічена» модель українського суспільства. У такому ідеалі чоловіка, твердять дослідники, «відбилася вся українська історія,  із безконечними війнами, безконечними смертями в ім'я віри і свободи».  І це при тому, що формування козацтва було лише одним з аспектів багатогранного культурного й суспільного життя українського народу XVI—XVII ст.

   Отак поза увагою істориків опинилося українське жіноцтво, а пройдений шляхтянками, міщанками, козачками і простими селянками життєвий шлях наче канув в Лету, залишаючи чорну прірву в нашому історичному пізнанні...

Детальніше...

Фізіологічний цикл української жінки вперше дослідили на рівні етнології – науки, що вивчає народи.

1 березня в Києві відома вчена – науковець Ірина Ігнатенко презентувала власне  дослідження під назвою «Жіноче тіло у традиційній культурі українців».

  Книга розкриває таємниці буття життя жінки, які мало досліджені в українській культурі. Зокрема, це особливості жіночої фізіології, інтимних відносин, гігієни статевих стосунків, способів контрацепції та позбавлення небажаної вагітності.

  Багато матеріалів до книги були зібрані в сільській місцевості та доповнені відомостями з друкованих джерел та архівів.

   Варто зауважити, що тема жіночого тіла в українській культурі майже не розглядалася до цього часу, тому робота викликала щире зацікавлення в Україні.

Як зауважила дослідниця української жіночої історії Оксана Кісь, книга Ірини Ігнатенко «Жіноче тіло у традиційній культурі українців» своєю науковою сміливістю і чесністю розбурхала академічне життя в Україні.

Водночас вона є чудовим пізнавальним і екзотичним чтивом для великої читацької аудиторії, оскільки зриває пелену фальшивої пасторальності з народної культури і представляє її як неоднозначне, але багатогранне і колоритне явище.

Детальніше...

   Наукові знахідки та історичні документи підтверджують, що колись на наших землях, зокрема, на Поліссі існували цілі полки жінок-воїнів.

  Відомий український філолог, професор Львівського національного університету імені І. Франка,  Іван Денисюк на основі дослідження фольклорного матеріалу та вивчення історичних друкованих джерел, статей, мемуарів зробив наукове відкриття: Волинь була місцем амазонок.

У селі Тур Ратнівського району біля святого озера віднайдено кургани жінок-воїнів. Відома тут давня пісня про жіночий полк:

Круз наше село Турецькое
пройшло військо дивоцькое...

  В ній оспівується організоване амазонське військо. В цьому жіночому полку був свій прапор - „корогва" і навіть полкова музика - „барабан". До наших часів дійшли старі волинські колядки, які свідчать, що участь жінок у війні була поширеним явищем.

Детальніше...

   В українській мові слово «гендер» немає аналога. Найбільше за значенням йому відповідає слово «рід», яке в англійській мові розуміють як приналежність до певної групи, виду.

  Поняття «ґендер» походить від грецького «генос» («походження», «той, що народжує»). Термін «ґендер» введено в соціальні науки Енн Оклей в 70-ті роки ХХ століття.

      З раннього дитинства людина живе у просторі соціально - культурних стереотипів, які вироблені суспільством під впливом найрізноманітніших причин. Гендерні стереотипи, які формує суспільство, - це форми поведінки, які суспільство очікує від людей залежно від їх статі, задаючи при цьому жорсткі стандарти.

    На підставі цього всім жінкам і всім чоловікам нав'язується певні правила поведінки, яких вони повинні дотримуватися. Гендерні стереотипи заважають людині знайти своє місце в житті, якнайповніше реалізувати свої таланти й здібності. Вони ставлять під сумнів феномен людського існування, адже кожна людина є самодостатньою особистістю, а ії доля унікальна й неповторна. 

Детальніше...

femenismВ Україні з надзвичайною обережністю сприймають термін «феменізм». Мабуть взнаки дається діяльність «Femen», які ототожнюють себе з феменізмом, але своєю діяльністю суттєво підривають імідж української жінки та й країни цілому.

     Українські феміністки, як показує історія, ніколи не світили грудьми по світі. Серед відомих імен, що користувалися ідеями феменізму були Леся Українка,Ольга Кобилянська, Наталя Кобринська, Соломія Павличко та інші. Вони були освічені, набожні, займалися благодійництвом та мали вплив у суспільстві.

     Сьогодні соціум бачить феміністок інакше, можна говорити навіть про певне соціальне замовлення: фемініст має бути обов’язково жінкою - злою, агресивною, розумною, неодруженою, з посередньою зовнішністю та відсутністю дітей. Ось мовляв, подивіться на цих феміністок, які вони нещасні.

Детальніше...

Використання матеріалів з сайту можливе лише при умові активного відкритого для пошукових систем гіперпосилання на zhinka-online.com.ua