Сексизм принижує та ображає гідність людини

 нерівність, сексизм Відгадайте загадку:  вона принижує, дискримінує, ображає гідність людини та розвиває комплекси.
 
Відповідь проста - все це робить сексистська реклама, яку можна зустріти на кожному кроці. 
 
   «Отримай дівчину у подарунок», «Кожна третя безкоштовно», «Ти можеш мати двох жінок?», «Кухня для дружини, подорож для коханої»». Це лише неповний  приклад сексизму в рекламі, яка розповсюджується в українських мас – медіа. 
 
  Така реклама не тільки обурює,  а й принижує гідність чоловіків та жінок в рівній мірі. Якщо у чоловіків  сексистська реклама  розвиває комплекси неповноцінності, то жінкам пропонує  стати сексуальним об'єктом. Складається враження, що  всі  жінки так і  мріють відповідати еротичним образам,  й  ладні за це  віддати все: час, гроші.
 
   Крім комплексів, які нав’язує така реклама, є й інші наслідки – формування зневажливого ставлення до жінок, що переростає в такі соціальні проблеми як домашнє насильство, сексуальні домагання на робочому місці, нерівність в можливостях отримати рівні умови щодо працевлаштування тощо.
 
Жінкам важливо знати, що за таку рекламу можна і потрібно  притягувати  до відповідальності тих, хто до рекламування своєї продукції чи послуг, використовує сексизм.  Рекламна продукція з використанням еротизованих жіночих образів заборонена законодавством та підлягає оскарженню дискримінації за ознакою статі та сексуальних домагань.
 
 Контроль рекламної діяльності здійснюється на основі багатьох законів України, головними з яких є : Закон  України «Про рекламу»,  «Про телебачення і радіомовлення», «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в  Україні». А також на основі законів України, в яких  присутні окремі статті, присвячені рекламі, – «Про  захист прав споживачів», «Про мову» , «Про захист суспільної моралі».
 
Наприклад , Стаття  8 Закону «Про рекламу» говорить: «У  рекламі забороняється вміщувати твердження, які  є дискримінаційними за ознаками походження,  соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, мови, ставлення   до релігії, роду та характеру занять, місця проживання, з інших обставин, або такі, що дискредитують продукцію інших осіб» . 
 
    У Рекомендаціях, які були надані Україні  Комітетом ООН з ліквідації дискримінації жінок  вказується   на те, що Комітет “стурбований існуванням  стереотипів у шкільних підручниках та сексистським представленням жінок у ЗМІ та рекламних кампаніях” (рекомендація №24). “Комітет   закликає державу-учасницю активізувати свої  зусилля для подолання існуючих стереотипів, що   дискримінують жінок, використовуючи, зокрема,   кампанії громадської обізнаності, які б наголошували на рівності становища та обов'язків жінок і   чоловіків у приватному та суспільному житті…”. 
 
   “Крім того, Комітет закликає державу-учасницю   заохочувати засоби масової інформації до   відмови від сексистського та стереотипного  зображення жінок у рекламі, натомість створюючи позитивний імідж жінки” (рекомендація   №25).
 
   Але незважаючи на рекомендації та  цілий ряд законодавчих актів, органів, які мають контролювати рекламу, сексизм у мас - медіа  продовжує існувати. Можливо, проблема в тому, що самі жінки не зважають на те, що жіноче тіло,  жіноча символіка використовується для рекламування продукції  і речей. Або ж не знають, як діяти у таких ситуаціях.
 
Юристи впевнені, що лише  скарги від громадськості та судові позови можуть врятувати рекламу від сексизму. Отже,   надаємо вам приклад модельної скарги, яку кожен, кого обурює, принижує та дискримінує  сексистська  реклама,  може надіслати до відповідних органів: 
 
- Антимонопольного  Комітету України  (неправомірні дії в рекламі),
- Національну Раду з питань телебачення і радіомовлення (дотримання законодавства по рекламі  на телебаченні та радіо),
- Держкомітет з питань   технічного регулювання і споживчої політики  (контроль за недоброякісною рекламою), 
- Уповноваженому Верховної ради України з прав людини.
 
Уповноваженому Верховної ради України 
з прав людини
Лутковській В.В
П.І.П ( або назва організації) ______________
Адреса:_________________________________
________________________________________
 
Скарга
Надіслана в порядку Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» 
 
Шановна Валеріє Володимирівна
 
На виконання статті 9 «Повноваження Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у сфері забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» та  статті 22  «Оскарження дискримінації за ознакою статі та сексуальних домагань» Закону України «Про забезпечення рівних та можливостей жінок і чоловіків», надсилаю Вам на розгляд приклад реклами будівельних матеріалів (білизни, меблів і т.д), що розповсюджена на ( як, у ) зовнішній рекламі у м. Житомир, вул. Московська……, оскільки вважаю цей артефакт таким, який містить дискримінацію за ознакою статі.
 
Ця дискримінація полягає в стереотипізації (еротизації жіночого образу), відвертій сексистській рекламі, що має негативні психологічні  наслідки, оречевлення людини з будівельними матеріалами, зображує жінку як сексуальний об’єкт та загалом  є рекламою, що пропагандує еротику.
 
Про результати розгляду та вжиті вами у зв’язку із моєю скаргою заходи прошу повідомити мене у відповідності до законодавства України.
 
У разі необхідності готова ( готовий) особисто взяти участь у розгляді зазначеного питання.
 
Дата 
Підпис
 
Якщо ж ви впевнені, що такі скарги не дієві,  то дуже помиляєтеся. Можливо, ви пам’ятаєте один із перших рекламних роликів шоколаду "Рошен". Англомовний  текст музичного супроводу фактично закликав до насильства над жінками. В українському перекладі він звучав так:
 
Маю класну дівчину
Яка любить мене повсякчас
Тягаю її за патли, даю їй ляпаси в обличчя
Та це нормально, бо вона хоче бути приниженою.
 
З цього приводу кілька активісток та експерток  з гендерних питань, серед яких Марта Чумало, Наталя Пилип'юк та Оксана Кісь написали електронні листи!! до керівництва корпорації з вимогою вжити відповідні заходи - припинити таку рекламу. Дуже швидко надійшла відповідь із вибаченнями, а рекламний ролик був знятий з ефірів. 

Comments:

Жінка онлайн


Ворожіння  та прикмети на Новий рік 

Обряд ворожіння своїми коренями сягає  в язичницькі часи. Вважалося, що у новорічні свята настає розгул нечистої сили,  тому саме у цей період можна було дізнатися про майбутнє за допомогою  ворожби.  У залишках колишніх  язичницьких  обрядів  збереглися окремі  форми ворожінь – вечорниці, ворожіння про Долю,  ворожіння про нареченого і наречену, обряд кликання «до  каші» тощо. Слов’яни мали велику повагу до долі  і вважали її оповіщення проявом вищої волі богів. Тож як ворожили у старовину на новорічні свята?

далі...

Поговоримо по жіночому


 

Що подарувати рідній людині на свято?

Подарунок -  обов'язковий атрибут будь -якого свята. Навіть якщо він просто символічний, все одно має магічну силу: демонструє людині вашу турботу і почуття. Тільки що ж подарувати, аби серце рідної, коханої, близької людини стислося від радості та вдячності за увагу? Вчені стверджують, що не може бути більш корисного подарунку для людини, як домашні тварини. Бувають ситуації, коли домашні тварини буквально  наповнюють життя  людей радістю й змістом, полегшують  моральні й фізичні страждання. Дослідження показали, що тварини  лікують людину не гірше за пігулки.

далі... 

 Жінка відпочиває


Магія весільного вінка

На Прикарпатті здавна виготовляють  головні убори, які можна вважати справжнім  витвором мистецтва.  Тут плетуть унікальні  вінки з  гусячого  пір’я,  які використовують  у весільному обряді. Такий вінок відтворює давні шлюбні традиції, пов’язані з віруваннями та звичаями даного краю. Важить такий весільний  шедевр народної творчості від  1 до 3 кілограмів. А таких віночків на голові нареченої має  бути два: менший – спереду, більший – ззаду.

далі...

Краса та здоров'я


street workout in Ukraine

Street Workout  як альтернатива фітнес - залам

Чудовою альтернативою фітнес - залам та спортивним клубам є  Street Workout -  різновид вуличного спорту, що лише набирає популярності  серед української молоді. Street Workout передбачає  заняття на свіжому повітрі, що неминуче призводить до загартування організму. До того ж  вуличне тренування абсолютно безкоштовне  та  корисне  для організму будь - якого віку. 

далі...