Українські жінки бояться слова «бізнес»

    Нещодавно інститут соціології України провів цікаве опитування. Респондентам пропонувалося дати відповідь на запитання:  “Як ви вважаєте, які з перелічених галузей краще працюватимуть, якщо їх очолить жінка, а які – якщо чоловік, а де статева відмінність немає значення?”.

  Так, 55% респондентів віддали перевагу чоловікам у веденні великого бізнесу, і лише 6% респондентів, вважають, що жінка здатна очолювати великі підприємства. Щодо малого бізнесу, то 61%  вважає, що тут статева відмінність ролі не грає. Тобто, діловим та підприємницьким  якостям жінки, соціум довіряє значно менше, в порівнянні з чоловіками.

     Чому так? Невже дійсно  лідери та керівники з жінок ніякі? Якщо так, то чому в  більшості країн світу значно більше жінок  на керівних посадах чим в Україні?  Відповідь проста – в українському суспільстві відсутня «модель успішної жінки». Образ успішної українки нечіткий та деформований.

   Більшість вважає, що  українська жінка повинна бути успішною насамперед  у сім'ї (тобто вчасно вийти заміж, народити дітей, мати типову роботу – ось тобі й маєш жіноче щастя).  Жінку - підприємця  розглядають як заробітчанку, що через скрутні обставини змушена тимчасово займатися підприємницькою діяльністю.

  Бізнес в Україні є суто чоловічим: 78% усіх приватних підприємств очолюють чоловіки і лише 22% – жінки. Жінки контролюють:

-         25% малих підприємств;

-         15% середніх підприємств;

-         14% великих підприємств.

   Такі дані пов’язані з тим, що з розпадом Радянського Союзу, жінки ще більше заглибилася у сімейний простір. Натомість чоловік отримав більше публічності. Досліджено, що  випусках українських теленовин  жінки потрапляють у кадр у 8 разів менше, ніж чоловіки. Образ сильного чоловіка, який поширюють ЗМІ, переконує людей у тому, що тільки такі чоловіки можуть бути на чолі держави й у парламенті, обіймати високі посади, керувати заводами, фабриками, фірмами, університетами.

   Тільки чоловіки можуть розумно розпорядитися грошима, приймати відповідальні рішення. «Слабким» жінкам усе це не під силу. Їм можна довірити тільки домашнє господарство й виховання дітей. Жодній жінці не цікаві державні проблеми. Всі вони опікуються тільки своєю зовнішністю, зачіскою, одягом, взуттям. Знайомі думки? – Авжеж!

   Нам так довго втокмачували  в голову ці стереотипи!Тому  більшість жінок про свої підприємницькі здібності думають приблизно так:  « В мене не вийде…», «Який з мене бізнесмен?», «Це чоловіча справа»,  « Це стільки проблем, це  небезпечно», і т. д. І лише ті українські жінки, кого «приперли» до стіни голодні очі своїх дітей, ризикнули дати відсіч гендерним упередженням.  Чому я почала займатися бізнесом? Відповіді  українок далі:

 -         “У свій час почала  займатися бізнесом, бо почали закриватися заводи” (Ольга, сфера торгівлі продовольчими товарами);

-          “…тому, що пішла ота криза, почали винищувати наші заводи і треба було десь себе знайти в чомусь, прийшлося ” (Тетяна, торгівля сантехнікою);

-         “Начали с того, что наш институт просто развалился и поэтому каждому приходилось во времена перестройки что-то себе искать” (Олена, торгівля жіночим одягом);

-          “…Напевне тому, що це закладено материнством. Матір не може дивитися, що дитина не має що їсти… ” (Стефанія, торгівля меблевою фурнітурою);

-          “Годувати сім’ю треба чимось…” (Вероніка, заклади громадського харчування).

    Доля жінок в загальній кількості підприємців складає 30%. В основному вони зайняті в малому та середньому бізнесі. У великому бізнесі жінки – рідкість. Становлення жіночого бізнесу в основному відбувається за рахунок ініціативи жінок, а не як результат дії спеціальних державних програм. Жіночий бізнес орієнтований в основному на торгівлю, медицину, культуру та науку.

        Цікаво, що жінки - підприємці не люблять ризикувати. Дуже рідко вони обирають справу, з якою не ознайомлені. А ще жінки більше піклуються про свій персонал та не схильні тринькати гроші.Соціологи стверджують, що жінки в бізнесі демонструють більшу схильність до компромісів у взаємодії з партнерами, більше враховують моральні та етичні принципи.

  Але жінки підприємці – лише незначна частка працюючих жінок, що звісно є негативною тенденцією в українській економіці.

Comments:

Жінка онлайн


Ворожіння  та прикмети на Новий рік 

Обряд ворожіння своїми коренями сягає  в язичницькі часи. Вважалося, що у новорічні свята настає розгул нечистої сили,  тому саме у цей період можна було дізнатися про майбутнє за допомогою  ворожби.  У залишках колишніх  язичницьких  обрядів  збереглися окремі  форми ворожінь – вечорниці, ворожіння про Долю,  ворожіння про нареченого і наречену, обряд кликання «до  каші» тощо. Слов’яни мали велику повагу до долі  і вважали її оповіщення проявом вищої волі богів. Тож як ворожили у старовину на новорічні свята?

далі...

Поговоримо по жіночому


 

Що подарувати рідній людині на свято?

Подарунок -  обов'язковий атрибут будь -якого свята. Навіть якщо він просто символічний, все одно має магічну силу: демонструє людині вашу турботу і почуття. Тільки що ж подарувати, аби серце рідної, коханої, близької людини стислося від радості та вдячності за увагу? Вчені стверджують, що не може бути більш корисного подарунку для людини, як домашні тварини. Бувають ситуації, коли домашні тварини буквально  наповнюють життя  людей радістю й змістом, полегшують  моральні й фізичні страждання. Дослідження показали, що тварини  лікують людину не гірше за пігулки.

далі... 

 Жінка відпочиває


Магія весільного вінка

На Прикарпатті здавна виготовляють  головні убори, які можна вважати справжнім  витвором мистецтва.  Тут плетуть унікальні  вінки з  гусячого  пір’я,  які використовують  у весільному обряді. Такий вінок відтворює давні шлюбні традиції, пов’язані з віруваннями та звичаями даного краю. Важить такий весільний  шедевр народної творчості від  1 до 3 кілограмів. А таких віночків на голові нареченої має  бути два: менший – спереду, більший – ззаду.

далі...

Краса та здоров'я


street workout in Ukraine

Street Workout  як альтернатива фітнес - залам

Чудовою альтернативою фітнес - залам та спортивним клубам є  Street Workout -  різновид вуличного спорту, що лише набирає популярності  серед української молоді. Street Workout передбачає  заняття на свіжому повітрі, що неминуче призводить до загартування організму. До того ж  вуличне тренування абсолютно безкоштовне  та  корисне  для організму будь - якого віку. 

далі...